19 najczęstszych błędów SEO, które szkodzą Twoim rankingom

Popraw swoje współczynniki klikalności i wrażenia użytkownika, unikając tych typowych błędów SEO, które utrudniają twoją pozycję w rankingu.

Choć staramy się trzymać w zgodzie z najlepszymi praktykami, każda witryna ma pewne błędy SEO, które mogą negatywnie wpłynąć na rankingi wyszukiwania.

A jeśli doświadczasz skutków tych błędów, nie jesteś sam.

W rzeczywistości w  badaniu, w którym oceniano zgodność strony docelowej z najlepszymi praktykami dotyczącymi wydajności witryny, naukowcy z Cambridge University przyjrzeli się takim elementom, jak korzystanie z protokołu HTTPS, wyświetlanie obrazów o prawidłowych proporcjach i wyświetlanie w odpowiedniej rozdzielczości i nie tylko.

Przyjrzyjmy się najczęstszym błędom SEO, abyś mógł zacząć wszystko dobrze, lub zejść z niewłaściwej ścieżki, jeśli już na niej jesteś!

Dostępność i indeksacja

Powielana zawartość podstron, np. produkty w sklepach internetowych.

Gdy masz dwie lub więcej identycznych stron, wyszukiwarkom trudniej jest określić, co ma być wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania ( SERP ).

Kiedy Google jest zmuszony wybierać między identyczną treścią, cierpi cała treść.

Podobnie moc linków zostaje osłabiona, a media społecznościowe rozwodnione, gdy uwaga zostanie podzielona na wiele kopii tego samego.

istnieje kilka sposobów zarządzania powielonymi treściami , ale jednym z powszechnych rozwiązań jest użycie tagu kanonicznego.

Dlaczego? Ponieważ informuje wyszukiwarki, które strony są preferowane do indeksowania.

Zapomniane tagi Noindex

Jeśli nie chcesz, aby wyszukiwarka indeksowała określoną stronę, użyj tagu noindex.

Czasami ludzie zapominają, że użyli tagu noindex, a wyszukiwarki nie indeksują stron, które powinny być indeksowane.

Aby uniknąć tego błędu , śledź, które strony mają tagi noindex, i najlepiej dodaj ten krok do listy kontrolnej publikowania.

Korzystanie z iFrameram

Element iFrame (ramka wbudowana) to plik HTML znajdujący się w innym pliku HTML w witrynie internetowej.

Ponieważ z technicznego punktu widzenia zawartość ta nie znajduje się w kodzie strony, wszelka zawartość w ramce iFrame jest niewidoczna dla wyszukiwarki i często prowadzi do stron o niskiej jakości z minimalną zawartością.

Mogą również negatywnie wpłynąć na szybkość wczytywania i jakość strony , są podatne na złośliwe oprogramowanie, są mylące, a ludzie na ogół ich nie lubią.

Mała liczba słów

Jeśli Twój post na blogu lub strona jest zbyt krótka, aby oddać sprawiedliwość tematu, Google może uznać, że treść jest „cienka” lub „niska wartość”.” (Nie oznacza to, że liczba słów jest czynnikiem rankingowym — tak nie jest . Liczy się to, że informacje wystarczająco wyjaśniają, czego czytelnik tam się dowiedział.)

Ostatecznie ranking może być trudniejszy, ponieważ po prostu nie będziesz używać wystarczającej liczby słów kluczowych i powiązanych semantycznie słów kluczowych, aby zadowalająco odpowiedzieć na zapytania odwiedzających.

Twój tekst powinien być dokładny, czytelny i solidny.

Flash

Flash jest tak przestarzały , że został wycofany 31 grudnia 2020 r., Po prostu przestał działać i został wycofany ze wszystkich głównych przeglądarek.

Poza tym wyszukiwarki nie są w stanie poprawnie renderować treści zawartych w plikach Flash.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, pozbądź się Flasha! Jeśli Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, nie będzie miała nawet pozycji w rankingu, więc unikaj tych typowych błędów.

Nawiasem mówiąc, dla niektórych AMP może być niesamowicie techniczny i trudny do znalezienia.

Przestarzałe elementy

To są nieaktualne tagi w Twoim dokumencie AMP. Od czasu do czasu usuwaj je, aby Twoja witryna działała płynnie.

Nigdy też nie wiadomo, kiedy aktualizacja algorytmu może nadać błędowi większą wagę.

Najlepiej jest błądzić, będąc wolnym od błędów!

Błędy CSS i JavaScript

Arkusze stylów CSS i kod JavaScript nie zawsze są zgodne z AMP.

Upewnij się, że Twoja praca jest wolna od błędów przed jej uruchomieniem i przeprowadzaj okresowe kontrole.

Na szczęście istnieje wiele bezpłatnych narzędzi SEO, których możesz użyć do identyfikacji problematycznych stron.

Ten zasób zawiera doskonały przegląd kodów stanu HTTP. Dwa najczęstsze są poniżej.

Kod statusu serwera 4xx

Jeśli masz strony, które zwracają różne błędy 4xx , Googlebot może w efekcie zmniejszyć liczbę odwiedzin Twojej witryny, ponieważ będzie ona przekraczała swoje limity.

Zbyt wiele błędów również negatywnie wpłynie na Twój PageRank i osłabi możliwości linkowania.

Kod statusu serwera 5xx

Błędy 500-509 wskazują, że Twój serwer nie może wykonać żądań odwiedzających. To również podważy PageRank i linkowanie.

Mieszana zawartość

Google wielokrotnie wspominało , że zacznie wysyłać ostrzeżenia o dostarczaniu treści mieszanych.

Niedawno gigant wyszukiwania stwierdził, że Chrome po prostu nie ładuje treści mieszanych .

Jeśli strona zawiera zarówno zawartość bezpieczną (HTTPS), jak i niezabezpieczoną (HTTP), jest podatna na atak hakerski. Strony HTTPS również nie powinny mieć dostępu do zasobów HTTP.

Popraw lub usuń te niebezpieczne linki.

Niebezpieczne wprowadzanie hasła

Niebezpieczne wprowadzanie hasła: Pole <input type = „password”> sprawi, że strona HTTP będzie niechroniona, co sprawi, że hasła będą podatne na kradzież.

Niezgodność nazwy zwyczajowej

Upewnij się, że nazwa domeny, dla której zarejestrowany jest certyfikat SSL, jest zgodna z nazwą wyświetlaną w pasku adresu.

Przestarzała wersja TLS: Obecnie najnowsza wersja to TLS1.3. Upewnij się, że Twój jest aktualny.

Osierocone strony

Strona bez linków do niej nazywana jest stroną osieroconą. Mówiąc najprościej, jeśli chcesz, aby Google indeksowało i ostatecznie indeksowało Twoje treści, muszą być w stanie je znaleźć.

Strony osierocone często pozostają niezindeksowane (i nie są widoczne w SERP), nawet jeśli są uwzględnione w mapie witryny XML.

Linki do stron przekierowanych

Upewnij się, że linkujesz bezpośrednio do stron docelowych.

W szczególności upewnij się, że nie prowadzisz linków do strony przejściowej, która jest jedną z wielu technik czarnego SEO, które mogą zabić kampanię SEO.

Strona doorway to strona, która zajmuje pozycję w rankingu dla jednego słowa kluczowego, ale przekierowuje do innej strony. Nie chcesz być zamieszany w czyjeś plany czarnych kapeluszy!

Linki ze złych stron

Jeśli linkuje do Ciebie witryna o złej reputacji, może obniżyć Twój PageRank.

Skorzystaj z formularza zrzeczenia się Google, aby uwolnić się od takiego połączenia.

Szybkość strony

Szybkość ładowania strony jest niezwykle ważna, dlatego ludzie zawsze starają się zmniejszyć szybkość ładowania strony (stąd wszystkie wtyczki przyspieszające działanie witryny WordPress ).

Nieużywanie buforowania przeglądarki

Jeśli korzystasz z pamięci podręcznej, witryna ładuje część treści raz, zamiast wczytywać 100% treści przy każdej wizycie.

Brak możliwości kompresji

Zmniejszy to liczbę bajtów transportowanych przez sieć i najczęściej przybiera formę kompresji plików HTML, JavaScript i CSS.

Atrybuty Hreflang

Atrybuty Hreflang , znane również jako rel=”alternate” hreflang=”x”, informują Google o języku określonej strony, aby wiedziało, że ma dostarczać wyniki w tym języku.

Konflikty źródeł strony Hreflang

Hreflang może powodować problemy z:

* el=kanoniczne adresy URL.

* Sprzeczne adresy URL hreflang.

* Brak samoodwołujących się adresów URL hreflang.

Nieprawidłowe wartości Hreflang

Zawsze używaj właściwego języka i kodu kraju oraz używaj ich obu razem. Oddziel je myślnikiem, najpierw kodem kraju, a następnie kodem języka.

Podsumowanie.

Nie wpadaj w te typowe pułapki SEO, które mogą zmniejszyć Twoje szanse na zdobycie wyższych pozycji w SERP.

Co ważniejsze, unikając tych pomyłek, poprawisz swój współczynnik klikalności i wrażenia odwiedzających.

Doprowadzi to do zwinnego cyklu linków z renomowanych i popularnych domen, klientów i przyszłego sukcesu. Miłej optymalizacji!